حقوق مشتری در خرید های آنلاین
اگر احساس کردیم در خرید آنلاین سو استفاده شده یا مورد کلاه برداری قرار گرفتیم چه کنیم
پلت فرم اروپایی حل و فصل اختلاف آنلاین (ODR) توسط کمیسیون اروپا ارائه شده است تا از طریق دسترسی به ابزارهای حل اختلاف خرید آنلاین را ایمن تر و منصفانه تر و با کیفیت کند.
اگر در اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین هستید، می توانید از آن برای یافتن بهترین راه حل برای مشکل خود استفاده کنید، راه حلی را مستقیماً با طرف مقابل در رابطه با مشکل خود در میان بگذارید یا در مورد یک نهاد حل اختلاف برای رسیدگی به پرونده خود توافق کنید.
پلت فرم ODR به هیچ معاملهگری متصل نیست. شما می توانید از پلت فرم ODR به تمام زبان های اتحادیه اروپا، ایسلندی و نروژی استفاده کنید.
پنج حق کلیدی مشتری
https://ec.europa.eu/consumers/odr/resources/public2/documents/consumer_rights/EN/five_key_consumer_rights_en.pdf
چهارده روز حق بازگرداندن کالا بدون ذکر دلیل
https://ec.europa.eu/consumers/odr/resources/public2/documents/consumer_rights/EN/infographic_14days_en.pdf
اجناس معیوب
https://ec.europa.eu/consumers/odr/resources/public2/documents/consumer_rights/EN/infographic_faulty_goods_en.pdf
تبلیغات گمراه کننده
https://ec.europa.eu/consumers/odr/resources/public2/documents/consumer_rights/EN/infographic_misleading_ads_en.pdf
قرارداد غیر منصفانه !
https://ec.europa.eu/consumers/odr/resources/public2/documents/consumer_rights/EN/infographic_unfair_clauses_en.pdf
پروسه حل اختلاف
https://ec.europa.eu/consumers/odr/resources/public2/documents/consumer_rights/EN/infographic_procedural_en.pdf
وب سایت پلت فرم اروپایی حل و فصل اختلاف آنلاین (ODR) به تمامی زیانهای اروپایی قایل دسترس است
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights
🆔 @live_in_europe