#اقامت
#کارت_اقامت
#اداره_مهاجرت
یکی از مهمترین کارهای اداری بعد از ورود به المان گرفتن وقت از اداره مهاجرت برای گرفتن کارت اقامت هست.
بعد از ثبت آدرس محل اقامت (ملده) و بیمه درمانی و گرفتن یک یا دو فیش حقوقی میتونید برای گرفتن کارت اقامت اقدام کنید، ولی برای اطلاعات دقیقتر حتما به سایت اداره مهاجرت شهرتون مراجعه کنید و لیست مدارک رو بخونید،
نکته ؛ در بعضی موارد اگر در سایت اطلاعاتی نبود باید ایمیل بزنید اداره مهاجرت و بپرسید.
مدارک لازم برای درخواست کارت اقامت در اداره مهاجرت معمولا عبارتند از؛
-
پاسپورت و ویزای تایپ D
-
قرارداد کاری (فرم شرح کار و پیش تاییدیه محض احتیاط )
-
فیش حقوقی (ممکن هست لازم نباشه)
-
بیمه (قطعا منظور بیمه مسافرتی نیست)
-
قرارداد خونه ( یا برگه بشیانیگونگ، گواهی ملده محض احتیاط)
-
تصویر فیش واریزی کرایه خونه (ممکنه نیاز نباشه )
-
عکس بیومتریک ( از شش ماه قدیمی تر نباشه )
-
و حدود ۱۰۰ یورو هزینه صدور کارت
-
فرم درخواست کارت اقامت رو هم از سایت اداره مهاجرت دانلود کنید
نکته
؛
برخی شهر ها ممکن هست فرم درخواست نداشته باشند، در هر صورت با ایمیل ارتباط بگیرید تا مطمئن شوید
نکته
؛ به محض اینکه شما مدارک لازم برای گرفتن کارت اقامت رو برای اداره مهاجرت بفرستید مسولیت خودتون رو انجام دادید، نگران دیر جواب دادن اداره مهاجرت نباشید
نکته
؛ اگر نزدیک تاریخ تمام شدن ویزا هست و هنوز نوبت دریافت نکردید، ممکنه نیاز باشه حضوری به اداره مهاجرت مراجعه کنید و موضوع رو با نگهبان درمیان بگذارید، و برید داخل و فیکسیون بگیرید،
اطلاعات فیکسیون رو در تاپیک مخصوص بخونید.
نکته
؛ برای خروج و ورود به المان نیاز به ویزای معتبر یا فیکسیون یا کارت اقامت دارید
اگر اعتبار ویزا یا فیکسیون رو به اتمام هست و هنوز کارت اقامت دریافت نکردید از المان خارج نشوید.